همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه‌ مجلس خبرگان رهبری از برگزاری اجلاس عادی این مجلس در روزهای پنجم و ششم شهریورماه خبر داد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این خبر گفت که در این اجلاس از رئیس‌ جمهور دعوت شده تا نمایندگان خبرگان را در جریان طرح تحول اقتصادی قرار دهد.

وی هم‌چنین اظهار کرد: از موضوعات در دستور کار این اجلاس، اصلاحیه‌ای است که از کمیسیون سیاسی خبرگان آمده؛ زیرا مختصر تغییری در ماده مربوطه ایجاد شده که در اجلاس مطرح خواهد شد.

وی افزود: در این اجلاس که در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، هم‌چنین مراسم تحلیف نمایندگان قزوین، ایلام و تبریز که در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان انتخاب شده‌اند نیز انجام می‌شود.

این عضو هیات رئیسه‌ مجلس خبرگان رهبری هم‌چنین گفت: هیئت‌ رئیسه‌ خبرگان تصویب کردند دو شخصیت سیاسی در این اجلاس سخنرانی کنند که یکی از آن‌ها دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور است و از ایشان دعوت شده تا نمایندگان خبرگان را در جریان طرح تحول اقتصادی قرار دهند.

خاتمی یادآور شد: البته طبق اصلی که در اساس‌نامه‌ خبرگان آمده، دعوت از شخصیت‌های سیاسی، اجباری برای آن شخصیت نمی‌آورد و فرد اگر خواست می‌تواند شرکت کند و اگر نخواست هم می‌تواند حضور نیابد؛ اما به هر حال این دعوت از سویی برای آگاهی‌بخشی است و از سوی دیگر هم فراهم‌کردن فضایی برای مسئولان برجسته‌ کشوری که درباره مسائل کلان کشور با نمایندگان خبرگان سخن بگویند.

وی اضافه کرد: طبق آیین‌نامه‌ خبرگان سالانه دو اجلاس برگزار می‌شود که معمولا یکی از آن‌ها در شهریورماه و دیگری در اسفندماه تشکیل می‌شود؛ البته زمان‌بندی این اجلاس‌ها به تصمیم هیئت‌رئیسه وابسته است.

عضو هیئت رئیسه‌ مجلس خبرگان رهبری هم‌چنین تصریح کرد: در این اجلاس مانند اجلاس‌های دیگر، نطق‌های قبل از دستور، سخنرانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و اظهارنظر دو شخصیت سیاسی در رابطه با مسائل کلان سیاسی کشور و هم‌چنین اظهارنظر پنج نفر از اعضای خبرگان در رابطه با موضوعات منعکس‌شده از سوی شخصیت‌های سیاسی را به مدت 10 دقیقه خواهیم داشت.

کد خبر 60880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز